Tuesday, January 30, 2018

اینترنت، کامپیوتر، موبایل‌های هوشمند و انواع و اقسام اپ و سایت‌های مختلف! اینها تمام جوانب زندگی ما را در اختیار گرفته و زندگی عملا بدون آنها مختل می‌شود. در مقایسه با جمعیت دنیا تعداد کسانی که از نرم‌افزارهای کامپیوتری سر در می‌اورند بسیار ناچیز است و اکثر افراد چون من تنها مصرف کننده اند. با توجه به سرعت فراگیری و گسترش این تکنولوژی عمیقا معتقدم که یادگیری برنامه‌نویسی ولو در حد مقدماتی برای هرکسی که می‌خواهد از دنیای مدرن جا نماند ضروری است برای همین تصمیم گرفتم که به صورت خودآموز شروع به  یادگیری چند زبان برنامه‌نویسی بکنم که اکنون به مدد انبوه کانال‌های یوتیوب و سایت‌های مختلف که دوره‌های رایگاه برگزار می‌کنند چندان سخت نیست.

با توجه به نوع کار و نیازم ابتدا با R شروع خواهم کرد که در اصل یک برنامه برای تحلیل اطلاعات و محاسبات آماری است. بعد از آن به سراغ Python خواهم رفت که از قرار معلوم یکی از فراگیرترین و آسان‌ترین زبان‌های کدنویسی است. و دست آخر SQL را فرا خواهم گرفت.

 این یک برنامه‌ریزی یک ساله است. نمی‌دانم شاید خیلی از مرحله پرتم و یادگیری این سه برنامه بسیار بیش از یک سال طول خواهد کشید مخصوصا که تمام‌وقت کار می‌کنم و کارم هم کاملا غیر مرتبط است و تا چند ماه دیگر هم پدر خواهم شد و نهایتا در بهترین حالت بتوانم روزی دو ساعت وقت بگذارم اما همان‌طور که نوشتم فعلا هدف فراگیری مقدماتی است در این حد که بدانم اوضاع از چه قرار است. فعلا هم نمی‌خواهم وارد حوزه برنامه‌نویسی نشوم و اینها را علی‌الحساب برای استفاده در حوزه Data Science می‌خواهم. 

می‌دانم که این راه به ممارست و پیگیری زیادی نیاز دارد مخصوصا برای چون منی که در این زمینه کاملا بی‌تجربه و بی‌دانش‌ است. 

سعی می‌کنم هر از گاهی از میزان پیشرفت‌م و سختی‌های راه بنویسم. تا ببینیم چه می‌شود. 

No comments:

Post a Comment